tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Valborgshelgen Melbourne-style

Publicerad 2015-05-04 13:59:00 i Vardagsliv,

Jag har försökt förklara för mina kompisar här vad Valborg är men de förstår nog inte vilken stor dag det är hemma! Jag lyckades övertyga mina inte så festsugna kompisar om att vi behövde göra någonting iallafall för att fira, så vi gick på ett Glow party som var på vår studentbar. Det var väldigt påkostat med massa ansiktsfärg, glowsticks, silent disco och fotobås, riktigt kul kväll, mycket folk och bra stämning! 
Ansiktsfärg och sockervadd!
Silent disco! Färgen på hörlurarna indikerade vilken kanal man lyssnade på. Fräckt!
 
För att fira första maj gick vi på dragshow i Fitzroy. Det var en väldigt rolig show i tre akter, och australiensiska Julia blev uppdragen på scenen för att vara med i en "dating-show". Pricken över i var ett ABBA-meadly som avslutning. Kvällen fortsatte sen på Perseverance där vi mötte upp ett gäng som firade födelsedagar, min första klubb utanför studentlivet i Melbourne! Det var trångt och varmt men roligt. Ännu en väldigt lyckad kväll! 
Julia på scen!
 
Får nog säga att jag festade mer denna helgen än vad jag gjort på hela resan hittills så det är väl ett värdigt sätt att fira Valborg (även om det säger mer om hur mycket jag festat tidigare än om hur mycket jag festade denna helgen). Saknade dock Lundalivet lite mer än vanligt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela