tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Princess Charlotte of Cambridge

Publicerad 2015-05-08 12:38:00 i Vardagsliv,

Eftersom att min bästa kompis här är från England var den kungliga bebisen av stort intresse förra veckan. Även australiensarna är förvånansvärt intresserade av den engelska kungafamiljen, jag tror de fortfarande identifierar sig lite som engelsmän i vissa avseenden. 
 
När jag tidigare pratat med Charlotte om huruvida kungafamiljen var viktig för henne har det varit lite "pft nej självklart inte, vem bryr sig om kungafamiljen", men hon kunde ändå inte dölja sin förtjusning när Kate åkte in till BB. Både Charlotte och Elizabeth (hennes första och andranamn) låg högt på topplistan över tänkbara namn om det blev en tjej, och hon verkade nästan lika pirrig över denna namngivning som för sin födelsedag som var denna veckan. 
 
Ana vilken lycka när de döpte bebisen precis efter henne. Jag skulle inte bli förvånad om hon bestämmer sig för att lägga till Diana som ett tredjenamn. Jag är numera alltså vän med den nyaste engelska prinsessan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela