tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Höstväder

Publicerad 2015-05-07 04:33:32 i Vardagsliv,

Trots att vi har höst istället för vår här har vi haft riktigt aprilväder hela april och början av maj. Förra helgen var det 17 grader och sol, denna veckan har vi snålblåst/storm, regnskurar och sol om vartannat. Svinkallt med andra ord, det smyger ner mot 14 grader typ, men alla skåningar vet att 14 grader inte är speciellt varmt när det stormar och regnar.
 
Jag krigar på med pluggandet och försöker få så mycket jag bara kan gjort innan Erik kommer (11 dagar kvar idag!), vilket sakta men säkert går framåt. Det går om möjligt ännu långsammare när jag vet att jag egentligen inte behöver göra det förrän senare, men det känns värt att lägga lite (mycket) extra tid på det nu så jag kan spendera så mycket tid som möjligt med honom när han är här.
 
Det börjar verkligen kännas som att utbytet närmar sig slutet nu, efter att Erik varit här har jag en vecka på mig att plugga till och skriva två tentor och göra ett muntligt prov, sen åker jag till Sydney och träffar mamma och pappa och Patric och Paul igen, sen är det bara två dagar tills det är dags att åka hem. Jag har blandade känslor för att åka hem förstås, men mest ska det bli skönt. Skönt att få tillbaka vanlig vardag, svenska, min soffa, min Erik och spännande att vara bilägare! Och såå härligt med varma sommarkvällar och nypotatis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela