tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Att prokrastinera

Publicerad 2015-05-04 10:39:00 i Vardagsliv,

Jag är en person som ÄLSKAR att få saker gjort (särskilt om jag skrivit upp dem på en lista så jag kan kryssa av dem), men det hindrar mig inte från att prokrastinera, inte genom att skjuta upp saker utan snarare genom att fördriva tiden under tiden som jag gör saker (=pluggar). Egentligen väldigt korkat, eftersom att det bara gör att sakerna tar dubbelt så lång tid, men just när jag gör det känns det väldigt nödvändigt.
 
Exempel på saker jag gör när jag borde plugga:
Tittar i almanackan, skriver en lista, kollar Facebook, kollar instagram, skickar snapchats, tittar ut i luften, byter position på stolen, åker upp och ner på stolen, viker tvätt, tränar, Skypar, dricker vatten, går och kissar, dricker mer vatten, dricker te, dricker kaffe, kissar igen, rensar öronen, duschar, skriver upp saker på listan som jag redan gjort så jag kan kryssa av dem, går och kissar igen (liten fördröjning från kaffet), bloggar, funderar ut fler saker att blogga om, bloggar igen, läser andras bloggar, planerar roliga saker, tittar ut i luften, funderar, städar, laddar in bilder i datorn, skriver en lista på saker man kan göra för att prokrastinera.
 
Dags att börja på min engelska-essay. Nej förresten, måste hämta tvätten i torktumlaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela