tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Sista dagen med Erik - Melbourne zoo

Publicerad 2015-06-08 10:43:00 i Turist i Melbourne,

Dagen efter att vi kom hem från Townsville var det dags för Erik att åka hem till Sverige. Hans plan gick sent på kvällen, så vi bestämde oss för att packa hans väska och sen åka iväg till Melbourne zoo. Allt tog lite längre tid än förväntat och zoo stängde en halvtimme tidigare än de sagt på hemsidan, så vi hade 75 minuter på oss att rusa genom zoo. Vi hann se nästan allt, om dock i all hast! Väldigt mysig eftermiddag, djuren var lite trötta efter en hel dag av skrikande barn men hade nog varit väldigt kul att spendera en förmiddag där och se lite djurshower och så. 
 
Det kändes väldigt tråkigt att lämna Erik vid flygbussen, trots att det bara var 12 dagar kvar tills jag skulle åka hem. Det är det där med att säga hejdå. Jag tror det var en blandad känsla av att Erik åkte och att jag snart skulle åka hem och lämna allt detta. Jag känner mig väldigt redo att åka hem, men samtidigt känns det som att bryta upp vardagen och börja om från början. Jag ser inte fram emot att säga hejdå till alla här, men jag längtar efter att krama om alla där hemma.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela