tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Erik i Melbourne

Publicerad 2015-06-05 14:59:00 i Turist i Melbourne, Vardagsliv,

Till slut hade jag gjort allt plugg, lämnat in mina inlämningar och förberett lite inför tentorna och Erik kom hit! Det är konstigt med någon man känner så väl för så fort vi väl hade träffats igen kändes det exakt som vanligt, vilket nästan blir en liten besvikelse när man längtat så mycket efter något, men såklart härligt också. 
 
Vi har hunnit med en hel massa saker när han varit här! Vi har varit inne i Melbourne och turistat lite, bland annat åkt i Melbourne Star vilket är ett stort pariserhjul som London eye typ, besökt Hosier Lane som är känt för sin grafitti, käkat italienskt på Lygon street med Eriks kompis från Kanada, strosat runt och haft det allmänt bra helt enkelt. En dag hyrde vi bil och åkte längs med Great Ocean Road också, vilket var väldigt mysigt. Hela förmiddagen var det strålande väder, men efter att vi käkat lunch och faktiskt skulle börja titta på storslagenheterna så började det storma och ösa ner, men vi hade det bra ändå. Fortfarande fantastiskt vackert och väldigt annorlunda från sist jag var där! 
 
Höst i Melbourne.
Utflykt! Har börjat vänja mig lite väl mycket vid vänstertrafik, tror jag kommer ha problem när jag kommer till Sverige..
Jippie!
Åt en fantastisk burgare i Lorne.
Och tittade på havet! Fortfarande soligt.
Sen åkte vi till de tolv apostlarna och på vägen öppnade sig himlen! 
Loch Arch Gorge och en väldigt blöt Erik :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela