tildainmelbourne.blogg.se

En blogg som handlar om tiden inför och under min utbytestermin på andra sidan jorden, vid La Trobe university i Melbourne.

Att komma hem

Publicerad 2015-07-06 17:18:00 i Tankar om bytislivet, Vardagsliv,

Det blev ett litet blogguppehåll efter att Erik åkt, jag hade fullt upp med att plugga, åka till Sydney och möta upp mamma och pappa som var på besök och sen visa dem runt i Melbourne innan jag åkte hem. Nu har jag varit hemma i snart tre veckor och hunnit landa lite, så jag tänkte skriva några avslutande inlägg här på bloggen.
 
Det är verkligen väldigt skönt att komma hem efter en termin borta. Även om man har det väldigt kul ofta så är det inte kul jämt. Den mesta tiden känns det inget särskilt att vara borta, det känns mest som vardag liksom, och kanske 10% av tiden hade jag hemlängtan och 10% kändes det fantastiskt häftigt att vara iväg. Det är verkligen en blandad kompott! Jag är verkligen glad att jag gav mig ut på det där äventyret och utmanade mig själv till att bryta upp från allt här hemma (om än bara för ett tag), och jag ångrar inte på något sätt att jag gjort det men jag tror inte att jag hade gjort om det.
 
Australien som land kommer alltid ha en särskild plats i mitt hjärta, det är verkligen obeskrivligt häftigt och varierande! Människorna är fantastiskt vänliga och avslappnade. Alla borde få en chans att besöka världens vackraste land.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tilda

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela